Book review. Pastor Cesteros, S. (2023). Academic Spanish as a FL/L2: Skills, Competencies and University Mobility. New York/London: Routledge.

Authors

  • Claudia Soriano Moreno University of Alicante

DOI:

https://doi.org/10.58859/rael.v23i1.575

Keywords:

Academic Spanish as L2, academic discourse, international mobility, higher education

Abstract

  This paper aims to review the book Español académico como LE/L2: destrezas, competencias y movilidad universitaria (2023), written by Dr. Susana Pastor Cesteros, Associate Professor at the University of Alicante.        

Downloads

Global Statistics ℹ️

Cumulative totals since publication
339
Views
373
Downloads
712
Total

Author Biography

Claudia Soriano Moreno, University of Alicante

Claudia Soriano Moreno es estudiante del Máster en Español e Inglés como Segundas Lenguas/Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante. Mi investigación se centra en el discurso académico como L2 desde el punto de vista de los estudiantes que participan en programas de movilidad.

References

Montolío, E. (2014). Manual de escritura académica y profesional (2ª ed.). Barcelona: Ariel.

Natale, L. (Ed.). (2012). En carrera: escritura y lectura de textos académicos y profesionales. Los Polvorines, Argentina: Universidad Nacional de General Sarmiento.

Pastor Cesteros, S. y Ferreira Cabrera, A. (2018). Spanish academic discourse: New contexts, new methodologies / El discurso académico en español como L2: nuevos contextos, nuevas metodologías. Journal of Spanish Language Teaching, 5(2), 91-101. doi: 10.1080/23247797.2018.1538306 DOI: https://doi.org/10.1080/23247797.2018.1538306

Vázquez, G. (Ed.). (2001a). El discurso académico oral. Guía didáctica para la comprensión auditiva y visual de clases magistrales. Madrid: Edinumen.

Vázquez, G. (Ed.). (2001b). Guía didáctica del discurso académico escrito. ¿Cómo se escribe una monografía? Madrid: Edinumen.

Vázquez, G. y Laca, B. (2020). Comunicación académica escrita en contextos universitarios. En J. de Santiago-Guervós y L. Díaz (Eds.), Lingüística textual y enseñanza del español como LE/L2 (pp. 230-245). Nueva York/Londres: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315101828-15

Vergara, M. Á. y Mavrou, I. (2019). Análisis macroestructural de presentaciones académicas orales en español L2. Oralia: Análisis del Discurso Oral, 22(1), 161-182. doi: 10.25115/oralia.v22i1.6705 DOI: https://doi.org/10.25115/oralia.v22i1.6705

Published

2024-01-31

How to Cite

Soriano Moreno, C. (2024). Book review. Pastor Cesteros, S. (2023). Academic Spanish as a FL/L2: Skills, Competencies and University Mobility. New York/London: Routledge. Revista Electrónica De Lingüística Aplicada, 22(1), 207–210. https://doi.org/10.58859/rael.v23i1.575

Issue

Section

Artículos Nuevos

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.